BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak, Tanımlar ve Temel İlkeler
Madde 1 – Bu Yönetmeliğin amacı; Samsun Barosu ile Samsun Barosu’na bağlı kuruluş ve iktisadi işletmelerinde çalıştırılan personelin işe başlamalarını, hizmet koşullarını, niteliklerini, ilerleme ve yükselmelerini, ödev, hak, yükümlülük ve sorumluluklarını, ödüllendirilmelerini, işlerine son verilmelerini, ücretlerini, sosyal haklarını ve diğer özlük işlerini düzenlemektir.( Samsun Barosu ile Samsun Barosu’na bağlı kuruluş ve iktisadi işletmelerin bütçe ve muhasebe usul ve işlemlerini düzenlemek birimler arasında uygulama birlikteliğini sağlamaktır.)
Madde 2 – (1) Bu Yönetmelik, Samsun Barosu ile Samsun Barosu’na bağlı kuruluş ve iktisadi işletmelerinde belirsiz süreli, sürekli, belirli süreli veya süreksiz iş sözleşmesi ile çalışan tüm personeli kapsar. (çalışan tüm personeli kapsar. Belirli süreli veya süreksiz iş sözleşmesi ile çalıştırılacak personelin iş koşulları, özlük hakları, bu Yönetmeliğin hangi hükümlerine tabi olacakları gibi hususlar, İş Kanununa uygun olarak düzenlenecek bireysel iş sözleşmesinde belirtilir.)
(2) Samsun Barosu’nun iktisadi işletme dâhil tüm birimlerinin bütçe ve muhasebe işlemleri bu Yönetmelik hükümlerine göre yürütülür.
Madde 3 – Bu Yönetmelik, 1136 sayılı Avukatlık Kanununun 81nci maddesinin birinci fıkrasının (5). (1136 sayılı Avukatlık Kanununun 95. maddesinin14 ve 15.) bendine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
Madde 4 – Bu Yönetmelikte geçen;
ç) Baro: Samsun Barosu’nu,
(Mevzuat Hazırlama Usul ve Esasları Hakkındaki Yönetmeliğin 13. Maddesi gereği tanımların sıralamasının alfabetik olması zaruridir)
Personel politikası ve temel ilkeler
Madde 5 – Personel politikasının dayandığı temel ilkeler şunlardır:
ç) İmkanlar ölçüsünde yapılan işin niteliğine uygun, emin, rahat ve verimi artırıcı çalışma ortamı ve şartları sağlanır.
İKİNCİ BÖLÜM
Personelin İşe Alınması
Madde 6 – İş yükü, verimli çalışma şartları, ekonomik ve fiziki imkânlar ile sair hususları gözeterek personel ihtiyacını tespit etmek, çalıştırılacak personelin özel niteliklerini belirlemek ve istihdama karar vermek, yönetim kurulunun görev ve yetkisindedir.
Madde 7 - Personelin işe alınmasında (mülakat) usulü uygulanır. Mülakat; Baro Müdürü görevine alınacaklar için Samsun Barosu Yönetim Kurulunca, diğer personel için Samsun Barosu Başkanlık Divanı’nca gerçekleştirilir.
Madde 8 – (1) Baronun personel ihtiyacı, alınacak personelin niteliğine göre Yönetim Kurulunca uygun görülecek araçlarla duyurulur. Aynı duyuru, Baronun web sitesinde de yayınlanır.
(2) Duyuruda, yapılacak iş, personelde aranan genel ve özel koşullar, başvuru için gerekli belgeler, başvurunun bizzat mı yoksa posta ile mi yapılacağı, başvuru yeri, son başvuru ve mülakat tarihleri açıkça belirtilir.
Madde 9 - Baroya yeni alınacak personelde aranan genel koşullar aşağıda belirtilmiştir. Ancak, ihtiyaca ve görevlerin gereklerine göre bu koşullarda değişiklik yapılabilir, Baro yönetim kurulu, görevin özelliğinden kaynaklanan özel koşullar belirleyebilir.
. T.C. vatandaşı olmak,
. 18 yaşını doldurmuş, Baro Müdürü görevine alınacaklar haricinde 30 yaşını geçmemiş olmak,
. Erkeklerde (Askerlikle ilişiği olmamak) eylemli askerlik görevini yapmış olmak,
. Kamu haklarından yoksun bulunmamak,
. Affa uğramış olsa dahi zimmet, ihtilas, irtikap, rüşvet, hırsızlık, dolandırıcılık, sahtecilik, inancı kötüye kullanma, dolaylı iflas gibi yüz kızartıcı bir fiilden dolayı hapis cezasıyla hükümlü, devletin güvenliğine karşı suçlar, Anayasal düzene ve bu düzenin işleyişine karşı suçlardan hükümlü bulunmamak herhangi bir yüz kızartıcı suçtan dolayı hapis cezasından hükümlü bulunmamak,
.Avukatlık Kanununa göre avukat bürolarında çalışmasına mani teşkil edecek bir engeli bulunmamak
. Görevini yapmasına engel olabilecek herhangi bir vücut veya akıl hastalığı ile özürlü bulunmamak,
. Resmi dairelere, kurum ve kuruluşlara mecburi hizmet yükümlülüğü altında bulunmamak,
. Tercihe göre Yüksekokul veya Üniversite mezunu olmak, Yardımcı Hizmetler için asgari lise mezunu olmak,
. Yapılacak mülakatta başarı göstermiş olmak,
Madde 10 - İşe alımlarda, (alınacak kişinin unvanı ve referansı ne olursa olsun),istenecek sabıka kayıt belgesi haricinde, mutlaka özel araştırma yapılır. Araştırma, Baro başkanının yönetim kurulu üyelerinden ve/veya personelden görevlendireceği üç kişilik komisyon tarafından yapılır.
Madde 11 – İşe alınacaklardan istenilecek belgeler şunlardır:
ç) Öğrenim veya uzmanlık durumunu gösteren belgenin aslı veya aslının ibrazı şartıyla örneği,
ğ) Altı adet fotoğraf (4x6 boyutlarında),
(Görüşme ve Sınav)
Madde12- Samsun barosu bünyesinde çalışmak isteyenler, mülakata çağrılır. Adayın genel durumu ve atanacağı göreve göre yönetim kurulu veya başkanlık divanı tarafından yapılacak görüşme veya gerektiğinde yapılacak sınav sonucunda uygun görülenler bu yönetmelikteki esaslara göre atanırlar.
İşe başlama süresi
Madde13 – İşe alınan personelin, geçerli bir mazereti olmadıkça, kendisine yapılan bildirimde belirtilen süre içerisinde işe başlaması şarttır. Belirtilen süre içinde görevine başlamayanların işe alımı yapılmaz. Mazeretini önceden bildirenlerden bu özrü kabul edilenlerin işe başlama süresi Yönetim Kurulu tarafından uzatılabilir.
Deneme süresi
Madde 14– (1) İşe alınan personel iki aylık deneme süresine tabi tutulur. Deneme süresi içinde taraflar hizmet akdini bildirimsiz ve tazminatsız olarak feshedebilirler. Çalışılan günler için personelin ücret ve diğer hakları saklıdır.
(2) Deneme süresi sonunda yapılan değerlendirme sonucu işe devamına karar verilenlerin deneme süresi kaldırılır. İşe devamında yarar görülmeyenlere durum tebliğ edilir ve işverenle ilişikleri kesilir.
Hizmet içi eğitim
Madde 15– Personel işe alındıktan sonra işyerinde ve işyeri dışında eğitime tabi tutulabilir. Bu eğitimler kurs, seminer, işbaşı eğitimi ve benzeri biçiminde olur. Personelin eğitim programlarına devamı zorunludur. Eğitimde geçen süreler, iş süresinden sayılır.
Barodan ayrılanların yeniden işe alınmaları
Madde 16 - Daha önce baroda çalışmakta iken; eğitim, askerlik, uzun süreli hastalık nedeniyle ayrılanlar haricinde; görevine son verilenler ve istifa ederek ayrılanlar yeniden işe alınamazlar.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Görevde Yükselme ve Yer Değiştirme
Görevde yükselme
Madde 17 – Görevde yükselme, yetki ve sorumluluk bakımından daha üst bir göreve geçmektir.
Görevde Yükselme şartları
Madde 18 – Görevde yükselme için gerekli şartlar şunlardır: a) Daha üst bir pozisyonda istihdam ihtiyacının bulunması,
ç) Daha önceki çalışmalarında olumsuz bir davranışının bulunmaması ve bulunduğu görevdeki performansının iyi olması.
Yer değiştirme
Madde 19 – Yer değiştirme; personelin aynı veya başka bir birimdeki göreve hizmet gereği veya kendi isteğiyle atamaya yetkili merci tarafından getirilmesidir. Bu durumda, personelin ayrıldığı görevdeki her türlü hak ve menfaatleri yeni görevinde de aynen korunur.
Hizmet gereği yer değiştirme
Madde 20 – (1) Hizmet gereği yer değiştirmede zorunlu hallerde personelin onayının alınması gerekli değildir. Ancak, bu şekilde yer değiştirme yapılırken personelin görüşü alınır. Yer değiştirme işlemi sağlık, kişisel durumlar, personelin eğitimini aldığı iş dışında başka bir serviste görevlendirilmesi gibi nedenlerle personeli olumsuz etkileyecek ise, bu mazeretler işveren tarafından dikkate alınır ve zorunlu durumlar dışında yer değiştirme yapılmaz.
(2) Hizmet gereği yer değiştirme işlemi;
ç) Aynı yerde uzun süre çalışma nedeniyle başarıları azalanların verimliliğinin artırılması için yapılır.
İsteğe bağlı yer değiştirme
Madde 21 – Personelden başka bir birimde daha verimli olacağı düşüncesinde olanlar, başka birimlerde ihtiyaç görülen hizmetlerde çalışmak için başvuruda bulunabilirler. Yapılacak değerlendirme neticesinde bu değişikliğin personelin ayrılacağı birimin çalışma düzenini bozmayacağı ve yeni görev yapacağı birimin işleyişi açısından faydalı olacağı sonucuna varılır ise yer değiştirme işlemi yapılabilir.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Personelin Ödev, Yükümlülük ve Sorumlulukları
Personelin genel sorumluluğu
Madde 22 – Baro personeli görevlerinin iyi ve doğru yürütülmesinden yöneticilere karşı sorumlu olup, yöneticilerin verdiği görevleri gecikmeksizin özenle yerine getirmekle yükümlüdür. Personel görevini yaparken gereken gayret ve basireti göstermekle, verimlilik ilkelerini göz önünde bulundurmakla, işverenin yararlarını ön planda tutmakla, mevzuata ve amirleri tarafından verilen talimatlara uygun hareket etmekle yükümlüdür, personel yetki aşımında bulunamaz. Aksine davranışlardan sorumlu tutulur.
Baro personeli Samsun Barosu bünyesi dışında başka görev alamaz, ücretli başka bir iş yapamaz, ticari faaliyetlerde bulunamaz.
Hasar ve zarardan sorumluluk
Madde 23 – Personel, görevini dikkatle ve özenle yerine getirmek zorundadır. Personel, görevleri ile ilgili olarak kendi kusuru ile sebep olduğu hasar, kayıp ve zarardan, baroya karşı hukuki bakımdan sorumludur.
Yarar sağlama yasağı
Madde 24 – Personel, görevini yapma veya yapmama karşılığı, hiç kimseden herhangi bir şekilde yarar sağlayamaz. İşveren ile iş ilişkisi olan iş sahiplerinden hediye veya borç para alamaz ve bunların kefaletini kabul edemez.
Devir teslim zorunluluğu
Madde 25 – Sürekli veya geçici olarak görevinden ayrılan personel, saklamak zorunda olduğu para veya para hükmündeki değerler ile resmi belgeleri, basılı kâğıt, araç ve gereçleri (vekiline veya) kendinden sonra (gelen) görevlendirilen personele teslim etmekle yükümlüdür. Devir ve teslim zorunluluğuna aykırı davranılmasından dolayı işverenin uğrayacağı zararlardan, buna neden olanlar hukuki bakımdan baroya karşı sorumludurlar.
Giyim kurallarına uyma
Madde 26 – Personelin giyimi yapılan işin niteliğiyle ve işyerinin kamu kurumu niteliğinde meslek kuruluşu olması özelliğiyle bağdaşmalı; temiz, özenli, düzgün olmalıdır.
Sır saklama
Madde 27 – (1) Personel(ler), işleri dolayısıyla öğrendikleri bilgi ve sırları ifşa edemezler. Sır saklama yükümlülükleri yaşam boyu devam eder.
(2) Ancak, konusu suç teşkil eden hallerin yetkili mercilere duyurulması mecburidir. Adli veya idari her türlü inceleme veya soruşturma birinci fıkra hükmünün dışındadır. Tanıklık, sırrın ifşası sayılmaz.
Görevlerin yerine getirilmesi
Madde 28 – (1) Personel, kendisine verilen görevleri, baronun işlemlerini düzenleyen her türlü yazılı kaynağın belirttiği işlem ve sorumlulukları, (baronun teamüllerine, etik kurallarına ve) mevzuata uygun olarak ve baronun genel hedef ve politikalarını, saygınlığını, güvene dayanan çalışma ilkesini gözeterek, yukarıda sıralanan hizmette kalite ilkeleri doğrultusunda yerine getirmek durumundadır.
(2) Bu çerçevede personel, üyelerle ve iş sahipleriyle olan ilişkilerinde saygılı ve (güler yüzlü) özenli olmak, işlemleri sürat, kolaylık ve eşitlikle yapmak zorundadır. Çalışma arkadaşları ile olan ilişkilerinde de aynı esaslara uymak durumundadır.
Emirlerin uygulanması
Madde 29 – (1) Personel, yasaların ve baro içi düzenlemelerin gerektirdiği işlemleri dikkate almak koşuluyla, çalışmaları esnasında üstlerinin verdikleri emirleri noksansız olarak uygulamakla yükümlüdür.
(2) Verilen emirlerin yasalara, ilgili mevzuata aykırı veya baroya zararlı olduğu kanısına varılması halinde, bu konudaki görüşünü emri veren üstüne bildirir. Buna rağmen emri veren üst, sorumluluğu kendi üzerine alarak emri yazılı olarak yinelerse, konu suç teşkil etmemek kaydıyla bu emir yerine getirilir ve durum emri alan personel tarafından, emri verenin bir üstüne bildirilir.
Öğrenme ve bilme zorunluluğu
Madde 30 - Personel yaptığı işle ilgili yasa ve yönetmelikleri, Baro İç Yönetmelik, Yönerge ve duyuruları (okuyup öğrenmek) ve yaptığı işin hukuki ve teknik yönünü bilmek durumundadır.
İş tanımı ve iş değişikliği
Madde 31 - (1) Her personelin yapacağı işler önceden belirlenmekle birlikte, baro işlerinin bir ekip çalışması anlayışı içerisinde birlikte yürütülmesi asıldır. Bu nedenle personel, işin gerektirmesi veya amirlerince istenilmesi halinde, iş arkadaşının görev alanına giren işleri de yapmak veya ona yardım etmek durumundadır.
(2) İşbirliği ve yardımlaşmanın bir gereği olan bu tür değişiklikler haricinde; personeli rencide edecek bir görünüm veren, ceza niteliğinde iş değişikliği yapılamaz.
İşe devam zorunluluğu
Madde 32 – (1) Personel, belirlenen iş saatlerinde işinin başında olmakla yükümlüdür. İş saatleri bitmeden izinsiz olarak işyerinden ayrılamaz. (Önceden bildirilen zorunlu nedenlerin varlığı halinde, alışkanlık haline getirilmemesi koşuluyla, geç gelme veya erken çıkma isteklerinin anlayışla karşılanması öngörülür.)
(Başka işte çalışmama
Madde 33 –(İşverenin izni ve onayı olmadan bir başka işte çalışılması, iyi niyet kuralları ile bağdaşmaz.)
BEŞİNCİ BÖLÜM
Çalışma Süreleri
Normal çalışma süresi
Madde 34 – (1) Haftalık en fazla çalışma sürelerinin tespitinde İş Kanunu hükümleri uygulanır. Aksi kararlaştırılmamışsa bu süre, işyerlerinde haftanın çalışılan günlerine eşit ölçüde bölünerek uygulanır.
(2) Yönetim Kurulu işe başlama ve bitirme saatlerini düzenlemeye yetkilidir. Yönetim Kurulu tarafından bu konuda yapılan değişiklikler uygulanmaya başlanmadan önce personele duyurulur.
Fazla çalışma ve ücreti
Madde 35 – Fazla çalışma, İş Kanunu uyarınca normal çalışma süresini aşan çalışmalardır. Personele gerekli görülen hallerde genel hükümler çerçevesinde çalışma süreleri dışında, zorunlu ve olağanüstü durumlarda fazla çalışma yaptırılabilir. Personel, işveren tarafından uygulanacak fazla çalışma programına uymak zorundadır. Fazla çalışma ücretinin ödenmesinde İş Kanunu hükümleri uygulanır.
Ara dinlenmeler
Madde 36 – Personele günlük çalışma süresi içinde öğle yemeği için bir saat ara dinlenmesi verilir. Ara dinlenmesi aralıksız kullandırılır. Personele, işin gereğine göre nöbetleşe ara dinlenmesi yaptırılabilir. Ara dinlenme süresi normal çalışma süresinden sayılmaz.
ALTINCI BÖLÜM
İzinler
Yıllık ücretli izin uygulamasının usul ve esasları
Madde 37 – Yıllık iznin kullanımında aşağıdaki kurallar geçerlidir:
ç) Yıllık izinlerin ait olduğu yılda kullanılması esastır.
Yıllık ücretli izin süresi
Madde 37 – (1) İşyerinde geçen hizmet süresi;
yıllık ücretli izin verilir. Elli ve daha yukarı yaştaki personele verilecek yıllık ücretli izin süresi yirmi günden az olamaz.
(2) Birinci fıkrada belirtilen yıllık ücretli izin süreleri, asgari süreler olup, bu sürelerin iş sözleşmesi yahut Yönetim Kurulu tarafından çıkarılacak Yönerge ile artırılması mümkündür.
Yıllık iznin kullanılması
Madde 38 – (Madde bütünlüğünü sağlamak için 36-F olarak eklenmiştir. )
Mazeret izni
Madde 39 – (1) Her personele ücretli yıllık izninden başka, belgelenmek şartıyla yılda 7 işgününe kadar ücretli mazeret izni verilebilir.
(2) Birinci fıkrada belirtilen izin süresinin aşılıp aşılmadığına ve hizmet süresine bakılmaksızın, personele aşağıdaki hallerde ve karşılarında gösterilen sürelerle ücretli mazeret izni verilir.
a) Eşinin doğumunda 5 işgünü,
ç) Ana, baba, eş, eşin anne ve babası, kardeş veya çocuklarının vefatı halinde 5 işgünü.
Hastalık izni
Madde 40 – Personele, resmi sağlık mercilerinin veya tedavi maksadıyla gönderildiği sağlık kurumlarının veya doktorların raporlarına dayanılarak (ücretsiz) hastalık izni verilir. Hastalık izni için rapor ibrazı şarttır. Ücret ödemelerine ilişkin hususlarda Sosyal Güvenlik Mevzuatı hükümleri uygulanır.
Askerlik izni
Madde 41 – Muvazzaf askerlik hizmeti için işten ayrılan personel hakkında İş Kanunu hükümleri uygulanır. Askerlik dönüşü istemi halinde boş yer varsa o kadroya, yoksa ilk boşalacak kadroya yerleştirilir. Yedek olarak silâhaltına alınan personel terhis edilinceye kadar ücretsiz izinli sayılır. Bu süre yılda 90 günü aşamaz.
Ücretsiz izin
Madde 41 – İdari izinler dışında, geçerli özür bildiren personele, altı ayı geçmemek şartıyla Yönetim Kurulu tarafından uygun görülmek koşuluyla ve 35 inci madde hükmü saklı kalmak koşulu ile ücretsiz izin verilebilir.
Doğum ve süt izni
Madde 43 – Kadın personele doğumdan önce ve sonra sekizer hafta olmak üzere toplamda 16 hafta ücretli doğum izni verilir. Çoğul gebelikte bu sürelere ikişer hafta ilave edilir. Doğum yapan personele, doğumdan sonra çocuğuna süt verebilmesi için bir yıl süre ile günde (bir buçuk) iki saat süt izni verilir. Bu sürenin hangi saatlerde kaça bölünerek kullanılacağını, çalışan kendisi belirler. Bu süre günlük çalışma süresinden sayılır.
İşlemlerin yürütülmesi
Madde 44 – İzin süresince personelin öteki özlük hakları devam eder. Şu kadar ki; personele çalışma karşılığı ödenen günlük yol ve yemek ücreti, izinli olunan günler için ödenmez.
İzinden Çağrılma
Madde 45 - Baro Başkanı veya Baro Genel Sekreteri, (gerekli) zorunlu ve olağanüstü hallerde personeli izinden geri çağırabilirler. Bu durumda personel açısından oluşabilecek herhangi bir maddi kayıp, Baro tarafından karşılanır.
YEDİNCİ BÖLÜM
Sosyal ve Ekonomik Haklar
Ücret
Madde 46 – Ücret, bir aylık çalışmaları karşılığında personele ödenen paradır. Ücretler olağanüstü haller dışında her ayın son günü ödenir. Ödemenin son gününün tatil gününe rastlaması halinde ücret, tatili takip eden ilk işgünü ödenir.
İş Arama İzni
Madde 47 – Baro personeline, İş kanunu hükümleri göz önünde bulundurularak iş arama izni verilir.
İşe ilk girişte verilecek ücret
Madde 48 – İlk defa işe alınan personelin başlangıçtaki ücreti, öğrenim durumuna, bilgisine, tecrübesine, yapacağı hizmetin niteliğine ve daha önceki çalışma durumlarına bakılarak Yönetim Kurulunca veya görevlendirilmesi halinde Başkanlık Divanınca tespit edilir.
Ücret artışı
Madde 49 – Personelin ücretine, (işverenin bütçe) Personelin ücretinin yıllık enflasyon artış oranından aşağı olmamak şartıyla, her yıl bir defa Yönetim Kurulu tarafından zam yapılır. (Zam oranı personelin performansına göre belirlenir.)
Sosyal Sigorta
Madde 50- Sosyal Güvenlik Kanunu ile ilgili mevzuat hükümleri uyarınca personelin sigortalılık işlemi yapılır. Sigorta priminin işverene düşen kısmı Baro tarafından, çalışana düşen kısmı da personel tarafından ödenir. Personelin ödeme payı ücretleri ödenirken kesilir.
Sosyal haklar
Madde 51 – Personele yapılacak sosyal yardımlar ve ödemeler, iş yeri uygulamaları da dikkate alınarak Yönetim Kurulu tarafından çıkarılacak Yönerge ile düzenlenir.
SEKİZİNCİ BÖLÜM
Hizmet Akdinin Sona Ermesi
Belirli süreli hizmet akdi
Madde 52 – İşyerlerinde belirli süreli hizmet akdine dayanarak çalışan sözleşmeli veya geçici personelin iş ilişkisi, hizmet akdinde aksi belirtilmedikçe, öngörülen sürenin bitiminde, taraflarca fesih beyanında bulunmaya gerek olmaksızın kendiliğinden sona erer. İş Kanununun 24 üncü ve 25 inci maddeleri saklıdır.
Belirsiz süreli hizmet akdi
Madde 53 – (1) İş Kanununun 24 üncü ve 25 inci maddeleri saklı kalmak kaydıyla, işveren veya personel, belirsiz süreli hizmet akdini İş Kanunun 17 nci maddesine uyarak feshedebilir.
(2) İş sözleşmeleri;
ç) İşi üç yıldan fazla sürmüş personel için, bildirimin diğer tarafa yapılmasından başlayarak sekiz hafta sonra, feshedilmiş sayılır.
Süre, bildirimin karşı tarafa yapılmasıyla başlar.
DOKUZUNCU BÖLÜM
Disiplin İşlemleri
Disiplin cezaları
Madde 54 – (1) Disiplin cezaları; hizmetin gereği gibi yürütülmesini sağlamak amacı ile kanunların, tüzüklerin, yönetmeliklerin, baronun yetkili makamlarının yasal talimatlarının emrettiği ödevleri yerine getirmeyenlere, uyulması zorunlu kılınan hususlara uymayanlara, yasaklanan işleri yapanlara, durumun niteliğine ve ağırlık derecesine göre verilen cezalardır.
(2) Cezaların uygulanması sırasında, aşağıdaki prensipler göz önünde bulundurulur:
. Suç sayılan eylem ve davranışın baro bünyesinde meydana getirdiği olumsuzluğun önem derecesi, . Eylem ve davranışı yapan personelin görevi, barodaki hizmet süresi, tutum ve davranışları ile kişiliği hakkındaki genel düşünce,
. Eylem ve davranışın nedenleri
Disiplin cezalarının çeşitleri ile ceza uygulanacak eylem ve davranışlar
Madde 55 - Personele verilecek disiplin cezaları ile her bir disiplin cezasını gerektiren eylem ve davranışlar şunlardır:
A - Uyarma: Personele, görevinde ve davranışlarında daha dikkatli olması gerektiğinin yazı ile bildirilmesidir.
Uyarma cezasını gerektiren eylem ve davranışlar şunlardır:
B - Kınama: Personele, görevinde ve davranışlarında kusurlu olduğunun yazı ile bildirilmesidir.
Kınama cezasını gerektiren eylem ve davranışlar şunlardır:
i) Verilen talimatlara itiraz etmek,
C - Aylıktan kesme: Personelin, net ücretinin 3 günlük tutarını aşmamak üzere aylığından kesinti yapılmasıdır.
Aylıktan kesme cezasını gerektiren eylem ve davranışlar şunlardır:
D - İşten çıkarma: İş sözleşmesinin bildirimsiz ve tazminatsız olarak işverence tek yanlı feshedilmesidir.
İşten çıkarma cezasını gerektiren eylem ve davranışlar şunlardır:
Baroya getirmek, Baronun herhangi bir yerine asmak veya teşhir etmek,
İş Kanunu ve Toplu İş Sözleşmesi Grev ve Lokavt Kanunu’nun, işverene bildirimsiz fesih hakkı tanıyan, yukarıdaki maddede sayılan fiiller ve haller dışındaki hükümleri saklıdır.
Disiplin cezasını gerektiren eylem ve davranışların tekrarlanması
Madde 56 – (1) Disiplin cezası verilmesine sebep olmuş bir eylem veya davranışın tekrarında bir derece ağır ceza uygulanır. Aynı derecede cezayı gerektiren fakat ayrı eylem veya davranışlar nedeniyle verilen disiplin cezalarının üçüncü uygulamasında bir derece ağır ceza verilir.
Disiplin cezası vermeye yetkili amir ve kurullar
Madde 57– (1) Disiplin cezası verme yetkisi Baro Müdürü için Yönetim Kurulu’na, diğer personel için Baro Başkanlık Divanı’na aittir.
(2) İşten çıkarma cezası, Baro Genel Sekreterinin teklifi ve Yönetim Kurulunun kararı ile verilir.
Savunma hakkı
Madde 58 - Baro personeli hakkında savunma alınmadan disiplin cezası verilemez. Verilen 7 günlük süre içinde veya belirtilen bir tarihte savunmasını yapmayan personel, savunma hakkından vazgeçmiş sayılır.
Baronun dava açma hakkı
Madde 59 - Baro Yönetim Kurulu, disiplin cezalarından ayrı olarak, suç işlediği kanaatine vardığı personel hakkında Cumhuriyet Başsavcılığı’na başvurabileceği gibi, tazminat davaları açabilme hakkına da sahiptir.
Ceza kovuşturması ile disiplin kovuşturmasının bir arada yürütülmesi
Madde 60 - Aynı olaydan dolayı personel hakkında ceza mahkemesinde kovuşturmaya başlanmış olması, disiplin kovuşturmasını geciktiremez. Personelin Ceza Kanununa göre mahkum olması veya olmaması halleri, ayrıca disiplin cezasının uygulanmasına engel olamaz.
Disiplin cezalarının uygulanması
Madde 61 – (1) Disiplin cezaları verildiği tarihten itibaren hüküm ifade eder ve derhal uygulanır.
.
ONUNCU BÖLÜM
Personel Sicil Özlük Dosyası ve Performans Değerlendirmesi
Personel sicil numarası ve kimlik cüzdanı
Madde 62 - Her personele bir işyeri sicil numarası verilir ve kimlik cüzdanı düzenlenir.
Sicil ve özlük dosyası
Madde 63– (1) Çalıştırılan her personel için bir sicil ve bir de özlük dosyası düzenlenir. Sicil dosyasında, personelin işe alınması sırasında istenen bilgi ve belgeler, hizmet süresi içinde verilen ve düzenlenen değerlendirme raporları, ödül ve takdirnameler; disiplin soruşturmaları ve disiplin cezaları ile ilgili yazışmalar ve benzeri diğer belgeler;
Sicil Amirleri
Madde 64 - (1) Baro müdürü dışındaki Personel için; 1. derece sicil amiri Baro Müdürü, 2. derece sicil amiri Baro Genel Sekreteridir.
(2) Baro Müdürü için; 1. derece sicil amiri Baro Genel Sekreteri, 2. derece sicil amiri Baro Başkanıdır.
(3) 1. ve 2. Sicil amirlerinin değerlendirmeleri birbirine aykırı ise Yönetim Kurulunun değerlendirmesine başvurulur.
Değerlendirme (Sicil) Raporları
Madde 65 – (1) Örneği Yönetmeliğe ekli, Değerlendirme Raporları; sicil amirleri tarafından (1 Ocak- 30
Haziran ve 1 Temmuz - 31 Aralık dönemlerine) 1 Ocak- 31 Aralık dönemine ilişkin olmak üzere yılda (iki) bir kez düzenlenir. (Örnek: 2)
(2) Değerlendirme raporlarındaki not ortalaması 100 üzerinden 70 ve daha yukarı olanlar olumlu; 69 ve daha az olanlar olumsuz sicil almış sayılırlar.
Personelin uyarılmaları ve itiraz hakları
Madde 66 – (1) Personelin (yetersizlikleri halinde) değerlendirme raporlarında yazılı bulunan kusur ve eksiklikleri, uyarılmaları bakımından, gizli bir yazı ile Baro Genel Sekreteri tarafından kendilerine bildirilir.
(2) Uyarı yazısına tebliğ tarihinden itibaren 7 gün içinde Yönetim Kuruluna itiraz edilebilir. İtiraz hakkında verilecek karar, 15 gün içinde ilgiliye bildirilir.
Olumsuz rapor ( sicil )
Madde 67 - Olumsuz sicil alan (ve düzeleceği yönünde umut vaat etmeyen) personelin görevine, Baro Genel Sekreterinin teklifi ve Yönetim Kurulunun kararı ile son verilebilir.
TAKDİR VE ÖDÜLLENDİRME
Teşekkür
Madde 68 - Çalışmaları ile baro adına olumlu gelişmeler sağlayan ilgili personele baro adına memnuniyetin yazılı olarak bildirilmesidir. Teşekkür yazısının bir örneği personelin sicil dosyasına konulur.
Takdirname
Madde 69 - Görevinde olağanüstü gayret ve çalışması ile başarı sağlayan personele takdirname verilebilir. Takdirnameler, personelin sicil dosyasına işlenir.
İkramiye
Madde 70 – (1) Personele, yılda dört aylık ücreti tutarında Yönetim Kurulunun belirleyeceği zaman ve miktarda ikramiye verilir.
Ödül
Madde 71 - Olağanüstü gayret ve çalışmaları sonucunda emsallerine göre başarılı görev yaptıkları görülen baro personeline, Yönetim Kurulunun uygun görmesi üzerine, bir takvim yılı içinde bir aylığı tutarını aşmamak üzere ödül verilebilir. Ödül verildiği, personelin sicil dosyasına işlenir.
Takdir, Teşekkür ve Ödüllendirmede Uygulanacak Esaslar
Madde 72 - Takdir, Teşekkür ve Ödüllendirilmesi istenen personel, Baro Müdürü tarafından Baro Genel Sekreterine teklif edilir. Baro Genel Sekreterince de olumlu karşılanan teklif, Yönetim Kurulu tarafından görüşülerek karara bağlanır. Baro Müdürü için teklif, Baro Genel Sekreteri tarafından yapılır.
ONBİRİNCİ BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Toplu iş sözleşmesi
Madde 73 – Toplu iş sözleşmesi hükümleri ile bu Yönetmelik hükümlerinin çelişmesi halinde, toplu iş sözleşmesinin personel lehine olan hükümleri tatbik edilir.
Yönerge ile düzenleme
Madde 74 – Baro Yönetim Kurulu, bu Yönetmeliğin uygulanmasını göstermek, Yönetmelikte atıf yapılan hususları düzenlemek ve hüküm bulunmayan hallerde gerekli düzenlemeleri yapmak üzere yönerge çıkartabilir.
Uygulama
Madde 75 – Bu Yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde, İş Kanunu’nun hükümleri tatbik edilir.
Mevcut personele ilişkin geçiş hükümleri
GEÇİCİ MADDE 1 – Bu Yönetmeliğin yürürlük tarihinden önce işe başlatılan personel hakkında, bu Yönetmeliğin iş sözleşmesine ve eklerine uyumlu olmayan hükümleri uygulanmaz, hüküm bulunmayan durumlarda iş sözleşmesi ve eklerindeki hükümler tatbik edilir.
Yürürlük
Madde 76 – Bu Yönetmelik Baro Genel Kurulu tarafından kabul edildiği tarihte yürürlüğe girer.
Yürütme
Madde 77 – Bu Yönetmelik hükümleri; Baro Yönetim Kurulu tarafından yürütülür.
( |
Örnek : |
1) |
SAMSUN BAROSU |
İŞ İSTEK FORM |
U |
KİMLİK BİLDİRİMİ |
Kimlik Bilgileri Nüfusta Kayıtlı Olduğu Nüfus Cüzdanının |
Adı |
|
|
|
|
İl |
Seri No |
Soyadı |
|
|
İlçe |
No |
|
Baba Adı |
|
Köy |
Verildiği Yer |
|
|
Doğum Yeri |
Mahalle |
Veriliş Nedeni |
Doğum Tarihi |
|
Cilt No |
Kayıt No |
Ana Adı |
|
|
Aile Sıra No Veriliş Tarihi |
Vatandaşlık Numarası |
Sıra No |
Kan Grubu |
ADRES VE TELEFON BİLDİRİMİ |
Ev Adresi&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;.. |
İş Adresi&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;.. |
Telefon / Cep Telefonu&S230;&S230; |
Faks&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230; |
e mail adresi&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;. |
ÖĞRENİM BİLDİRİMİ |
Öğrenim Gördüğü Okulun Adı Öğrenim Dönemi Okulun Bulunduğu Yer |
( |
İl, İlçe, Köy) Diploma Derecesi |
1- &S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;.. |
2- &S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;.. |
3 - &S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;. |
4-&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230; |
AİLE BİLDİRİMİ
Yakınlığı Adı Soyadı Doğum Tarihi Eğitim Düzeyi İşi Adresi
ÇALIŞMA YAŞAMI BİLDİRİMİ
Çalıştığı İşyerleri Adresi İşyerindeki Pozisyonu Çalışma Süresi Ayrılma Sebebi
BİLGİ, BECERİ VE YETENEK BİLDİRİMİ |
Bildiği Yabancı Dil Yabancı Dil Seviyesi |
( |
Az, İyi, Çok İyi) |
Kullandığı Bilgisayar Programları |
1 |
|
- |
&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;.. |
1 - |
&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;.. |
2 |
|
- |
&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;. |
2 |
|
- |
&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;. |
3 |
- |
&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230; |
3 - |
&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;. |
Diğer Beceriler : > |
|
1 |
|
- |
&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;.. |
2 - |
&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;. |
3 - |
&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;. 4 - &S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;.. |
REFERANS BİLDİRİMİ |
Referans Gösterilenin Adı ve Soyadı Görevi Yakınlık Derecesi Adres ve Telefonları |
1 |
- |
&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230; |
2 |
|
- |
&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;.. |
3 |
|
- |
&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;.. |
4 |
|
- |
&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;.. |
________________________________________ |
( |
Örnek: |
2) |
SAMSUN BAROSU |
PERSONEL DEĞERLENDİRME RAPORU |
Adı ve Soyadı |
|
: |
&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;. |
|
Giriş Tarihi |
: |
&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230; |
Görevi |
|
: |
|
&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;. |
Maaşı |
|
: |
&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230; |
Değerlendirme Dönemi |
: |
&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;. |
|
Ortalama Puanı |
: |
&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;.. |
DEĞERLENDİRME PUANLARI |
100 - |
85 ÇOK İYİ |
84 |
- 70 İYİ |
69 |
- 55 VASAT |
54 |
- 40 ZAYIF |
39 |
- ÇOK ZAYIF |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
. İş bilgisi ve becerisi (6)
. Görevi eksiksiz ve zamanında bitirebilme (6)
. Yaptığı işin niteliği (4)
. Zor koşullarda çalışma yeteneği (3)
. İş Birliği Potansiyeli (4)
. Verimlilik ve çalışma kalitesi (4)
. Kullandığı araç-gerece özen gösterme (3)
. Çalışma heyecanı (5)
. Üyelerle ilişkileri (5)
. İş arkadaşları ile ilişkileri ve yardımlaşma (5)
. Değişme ve eleştiri kabul edebilme yeteneği (5) . Amirlerine bağlılık ve uyumu (5)
. Güvenirlik (5)
. Ahlaki seviye (5)
. Kişisel bakım ve temizlik (4)
. Araştırmacılık (4)
. Güncel olaylara ilgi (4)
. İşine dönük merak ve sevgi (3)
. İnisiyatif kullanma potansiyeli (4)
. Liderlik edebilme potansiyeli (3) . Organizasyon yeteneği (3)
. Eğitime Gösterdiği İlgi (3)
. Eğitimi Algılama Derecesi (3)
. Eğitimin Yaptığı İşe Etkisi (4)
TOPLAM PUAN
NOT: Bu form, Baro Müdürü için Baro Genel Sekreteri ve Baro Başkanı tarafından; diğer personel için Baro Müdürü ve Baro Genel Sekreteri tarafından, yılda bir kez 01 Ocak ve 31 Aralık tarihleri itibariyle düzenlenir.
GÖRÜŞ VE ÖNERİLER :
(Baro Müdürü) …………………………………………………………………&S230;
…………………………………………………………………………………………….
(Baro Genel Sekreteri) …………………………………………………………………………&S230;
…………………………………………………………………………………………….
(Baro Başkanı) …………………………………………………………………………&S230;
……………….…………………………………………………………………………….
(Verilen Eğitim Konusu/Konuları)&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;
&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;..
BARO MÜDÜRÜ BARO GENEL SEKRETERİ BARO BAŞKANI
________________________________________
(Örnek: 3)
YILLIK ÜCRETLİ İZİN FORMU
İzin Talep Tarihi
Sicil No
Adı ve Soyadı
Unvanı
Toplam İzin Süresi………. Gün
Talep Edilen İzin Süresi……… Gün
Ücretsiz Yol İzni ………. Gün
İznin Başlama Tarihi ……./……./………
İznin Bitiş Tarihi……./……./………
Göreve Dönüş Tarihi……./……./………
Kalan İzin Süresi……… Gün
İzin Sırasında Haberleşme Adresi ve Telefonları
İznini Geçireceği Yer
Yukarıda belirtilen tarihler arasında …………… iş günü yıllık ücretli izin ve ………… gün ücretsiz yol izni
verilmesini arz ederim. |
Personel İmza |
: |
…………… |
İstenilen tarihler arasında izne ayrılması uygundur |
: |
…./…./…….. |
Baro Genel Sekreteri: &S230;&S230;&S230;&S230;&S230;&S230;. |
|